Analysis of change of business strategy of trade and production company Salma s.r.o

Thesis title: Analýza změny obchodní strategie výrobně obchodní společnosti Salma s.r.o
Author: Krejčí, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat vytvoření nové obchodní strategie a její dopad na hospodářskou činnost firmy. Teoretická část obsahuje vymezení pojmů, popis marketingových komunikací, rozdílu "Business to business" a "Business to consumer", relevantní způsoby komunikace a finanční analýzu podniku. Druhá část práce popisuje situaci firmy, přehled konkurenčního prostředí. Obsahem druhé části práce je také vysvětlení současné obchodní strategie a vybraných finančních ukazatelů. Třetí praktická část se věnuje navržené budoucí obchodní strategii.
Keywords: finanční analýza; firemní strategie; marketingová komunikace
Thesis title: Analysis of change of business strategy of trade and production company Salma s.r.o
Author: Krejčí, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to analyze the creation of a new business strategy and its impact on the economic activity of the company. The theoretical part contains the definition, description, marketing communications, the difference between "Business to Business" and "Business to consumer", relevant ways of communication and financial analysis. The second part of the work describes the situation of the company, an overview of the competitive environment. The content of the second part of the work is also an explanation of the current business strategies and selected financial indicators. The third part deals with the practical part of the proposed future business strategy.
Keywords: Marketing communication; Financial analysis; Business strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 11. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 26. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45398/podrobnosti

Files for download

    Last update: