Marketing Mix in Financial Services

Thesis title: Marketingový mix vo finančných službách
Author: Štefaňáková, Nina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Blahová, Naděžda
Opponents: Kozáková, Monika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca má za cieľ podať čitateľovi obraz o jednotlivých prvkoch marketingového mixu vo finančných inštitúciách tak vo všeobecnej rovine, uplatniteľnej pre všetky subjekty pôsobiace na finančnom trhu, ako aj v praktickej rovine analýzou konkrétneho vybraného subjektu pôsobiaceho v bankovom sektore. Autorka v teoretickej časti práce popisne charakterizuje prvky rozšíreného marketingového mixu -- produkt, cenu, distribúciu, propagáciu, proces, personál a fyzické prostredie a následne analyzuje ich pojatie a vzájomné pôsobenie v Air Bank, ako typického predstaviteľa malej modernej banky na českom trhu, pretože sú to predovšetkým mladé banky, ktoré začali prikladať dôraz na marketing ako samostatnú oblasť v strategickom riadení spomedzi všetkých finančných inštitúcií.
Keywords: Propagácia; Distribúcia; Cena; Produkt; Bankový marketingový mix; Finančný marketing
Thesis title: Marketingový mix ve finančních službách
Author: Štefaňáková, Nina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Blahová, Naděžda
Opponents: Kozáková, Monika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce má za cíl podat čtenáři obraz o jednotlivých prvcích marketingového mixu ve finančních institucích tak v obecné rovině, použitelné pro všechny subjekty působící na finančním trhu, jakož i v praktické rovině analýzou konkrétního vybraného subjektu působícího v bankovním sektoru. Autorka v teoretické části práce popisně charakterizuje prvky rozšířeného marketingového mixu - produkt, cenu, distribuci, propagaci, proces, personál a fyzické prostředí a následně analyzuje jejich pojetí a vzájemné působení v Air Bank, jako typického představitele malé moderní banky na českém trhu, protože jsou to především mladé banky, které začaly přikládat důraz na marketing jako samostatnou oblast ve strategickém řízení ze všech finančních institucí.
Keywords: Distribuce; Produkt; Bankovní marketingový mix; Propagace; Cena; Finanční marketing
Thesis title: Marketing Mix in Financial Services
Author: Štefaňáková, Nina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Blahová, Naděžda
Opponents: Kozáková, Monika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The object of this thesis is to introduce and bring a picture of particular component of the marketing mix in financial institutions to the reader based on their theoretical and practical fundamentals as well by an analysis of one concrete subject chosen from banking sector. An author of this thesis describes components of extended marketing mix -- product, price, place, promotion, process, personnel and physical evidence. An author subsequently analyzes concept of these components and their interaction in Air Bank as a typical representant of small modern bank on czech financial market, because there are mainly young banks which have started to emphasis marketing as an individual sphere in strategic management among of all financial institutions.
Keywords: Promotion; Place; Product; Bank Marketing Mix; Financial Marketing; Price

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Finance
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Monetary Theory and Policy

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 11. 2013
Date of submission: 16. 5. 2014
Date of defense: 18. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45534/podrobnosti

Files for download

    Last update: