analysis of the marketing strategy of selected Austrian companies entering the Czech market

Thesis title: Analýza marketingové strategie vybraných rakouských firem při vstupu na český trh
Author: Skalická, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Cimerman, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářská práce je analýza marketingové strategie vybraných rakouských firem při vstupu na český trh. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy mezinárodní marketing a management, formy vstupu firem na zahraniční trhy a internacionalizace. Následuje porovnání ekonomických aspektů Rakouska a České republiky a jejich vývoj exportu a importu. V praktické části je vyhodnoceno dotazníkové šetření, dotazníky byly rozesílány na jednatele vybraných českých firem s rakouskou kapitálovou účastí. Na závěr je analyzována jejich marketingová strategie.
Keywords: Mezinárodní marketing a management; Internacionalizace; Formy vstupu firem na zahraniční trhy
Thesis title: analysis of the marketing strategy of selected Austrian companies entering the Czech market
Author: Skalická, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Cimerman, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the bachelor thesis is the analysis of the marketing strategy of selected Austrian companies entering the Czech market. Terms of international marketing and management, forms of entering foreign markets as well as internationalization are explained in the theoretical part. This is followed by a comparison of the economic aspects of Austria and the Czech Republic and their development of export and import. Evaluation of the questionnaires, which were sent to directors of selected Czech companies with an Austrian capital share, you find in the practical part. Their marketing strategy is analyzed at the end of the thesis.
Keywords: International marketing a management; Internationalization; Forms of entering foreign markets

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 1. 2014
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 26. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46019/podrobnosti

Files for download

    Last update: