Marketing and Media Presentation of the Czech Philharmonic

Thesis title: Marketingová a mediální prezentace České filharmonie
Author: Sedláková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu celkové prezentace České filharmonie, a to především po nástupu nového ředitele Davida Marečka v únoru 2011. Jsou popsány důvody, které vedly ke změně marketingové strategie České filharmonie, vycházející z jejího historického vývoje a potřeb přizpůsobit se současné moderní společnosti. Práce se zabývá převážně historií prezentace České filharmonie a podobou úspěšné marketingové a mediální kampaně s názvem "Žijeme hudbou", která započala v březnu 2012 a je reprezentována historicky prvním televizním reklamním spotem České filharmonie, který je zakončen vystihujícím sloganem "Vše nemusí být tak vážné, jak se zdá".
Keywords: marketing; vážná hudba; média; výkonné umění; Česká filharmonie
Thesis title: Marketing and Media Presentation of the Czech Philharmonic
Author: Sedláková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is aimed at the analysis of the overall Czech Philharmonic presentation, especially the one that came together with the new director David Mareček in February 2011. The reasons, leading onward the Czech Philharmonic marketing stategy change and resulting from the historical developement and the need of adaptation to the contemporary modern society, are described. The thesis is aimed at the description of the Czech Philharmonic presentation history and the form of the successful marketing and media campaign called "We live music", which started in March 2012 and has been presented by a historically first TV advertisement of the Czech Philharmonic, which ends with the characterizing slogan "Who said classical means serious?".
Keywords: classical music; performing arts; media; Czech Philharmonic; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 3. 2014
Date of submission: 5. 6. 2014
Date of defense: 26. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46825/podrobnosti

Files for download

    Last update: