Communication strategy of Bitters

Thesis title: Komunikační strategie produktu Bitters
Author: Shi, Meng Ting
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je "Komunikační strategie produktu Bitters", ve kterém popisuji komunikační aktivity od vstupu produktu na trh, který proběhl v roce 2013. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V teoretické části se práce věnuji zejména vymezení marketingového a komunikačního mixu s využitím dostupné odborné literatury. V praktické části diplomové práce se věnuji analýze komunikace Bitters, popisu relevantních cílových skupin, hlavnímu sdělení produktu a analýze konkurenčních produktů. Na základě výsledků z dotazníkového šetření i dosavadních aktivit pak navrhuji doporučení pro značku Bitters v oblasti komunikační strategie.
Keywords: marketing; Bitters; energetické žvýkačky; komunikační mix; komunikační strategie
Thesis title: Communication strategy of Bitters
Author: Shi, Meng Ting
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of the thesis is "Communication strategy of Bitters", which describes communication strategy after the product lauch in 2013. The thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part is mainly devoted to the definition of the marketing and communication mix using the available literature. Practical part is about analysis of Bitters brand including competitors' products, past communication activities, target groups, core message and analysis of competitors. There are a few suggested recommendations for communication strategy of Bitters according to the results of analysis are in the conclusion of this thesis.
Keywords: marketing; Bitters; energy gum; communication mix ; communication strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2012
Date of submission: 13. 12. 2013
Date of defense: 29. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39592/podrobnosti

Files for download

    Last update: