Consumer behavior and its cross-cultural differences in the countries of the Czech Republic and Peru

Thesis title: Spotřební chování a jeho podmíněnost kulturními odlišnostmi zemí ČR a Peru
Author: Végsöová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Kopecký, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce porovnává chování spotřebitelů v ČR a v Peru na trhu s pivem. Práce je rozdělena na čtyři kapitoly, přičemž první z nich vymezuje teoretické souvislosti marketingu a definici spotřebního chování, dále popisuje další aspekty, které mají vliv na chování spotřebitele. Druhá kapitola charakterizuje oba trhy z hlediska historického, ekonomického, demografického a kulturního. Část třetí popisuje český a peruánský trh s pivem, jeho vývoj a aktuální situaci na něm. Čtvrtá kapitola je věnována výsledkům vlastního výzkumu, který byl proveden formou online dotazníků mezi peruánskými a českými spotřebiteli.
Keywords: marketing; ČR; Peru; komparace spotřebního chování
Thesis title: Consumer behavior and its cross-cultural differences in the countries of the Czech Republic and Peru
Author: Végsöová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Kopecký, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis compares the behavior of consumers in the Czech Republic and Peru in the beer market. The work is divided into four chapters, the first of which defines the theoretical context of marketing and the definition of consumer behavior and other aspects that have an impact on consumer behavior. The second chapter characterizes the comparison of the two markets in terms of history, economy, demography and culture. The third part describes the Czech and Peruvian beer market, its development and its current situation. The fourth chapter is devoted to research that was conducted through online questionnaires between Peruvian and Czech consumers.
Keywords: marketing; Peru; Czech Republic; comparison of consumer behavior

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2012
Date of submission: 10. 5. 2013
Date of defense: 29. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39596/podrobnosti

Files for download

    Last update: