Marketing projects on example of Ahold CZ

Thesis title: Marketingové projekty na příkladě společnosti Ahold CZ
Author: Yakuba, Alexey
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Jakešová, Patricia
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá důležitým nástrojem podpory prodeje v maloobchodě - marketingovou komunikaci a marketingovými projekty se zaměřením především na sales promotions aplikované v síti malobchodních prodejen Albert. V práci jsou charakterizována specifika retail marketingu a nákupní chování českých zákazníků. Hlavní část práce se týká analýzy úspěšnosti vybraných marketingových projektů implementováných v prodejnách Albert - analýza jejich rentability, výnosů a nákladů na jejich provozování. V práci jsou dále analyzovány vybrané metody in-store komunikace v prodejnách Albert, proveden výzkum efektů a účinnosti nejobvyklejších sales promotions v místě prodeje a stanovena doporučení pro jejich správnou exekuci.
Keywords: Albert, AHOLD Czech Republic, a.s.; maloobchod, maloobchodní jednotka; Marketingová komunikace, marketingové projekty
Thesis title: Marketing projects on example of Ahold CZ
Author: Yakuba, Alexey
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Jakešová, Patricia
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with an important tool to promote sales in retail - marketing communications and marketing projects with main focus on sales promotions applied in retail units of Albert. In this work the reader can find description of specific retail marketing and purchasing behaviour of the Czech customers. The main part is devoted to the analysis of effectiveness of selected marketing projects implemented in Albert including the analysis of their profitability, revenues and expenses for their operation. The paper also analyses the selected methods of in-store communication in Albert, provides the review on the research of the most common tools and their effectiveness of sales promotions in the retail unit and provides recommendations on their proper execution.
Keywords: Marketing communications, marketing projects; retail, retail unit; Albert, Ahold Czech Republic, Inc.

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2012
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 27. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39726/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: