Marketing and PR communication of a company Etam

Thesis title: Marketingová a PR komunikace společnosti ETAM
Author: Míková, Simona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Brancuzská, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingovou a PR strategií společnosti Etam. Za hlavní cíl své bakalářské práce jsem si stanovila na základě analýzy stávající strategie firmy a vlastního terénního šetření navrhnout společnosti možné změny do budoucna. Práce začíná teoretickou částí, která se věnuje marketingu a marketingovým a komerčním komunikacím. V práci jsou uvedené definice a charakteristika marketingu, marketingového mixu, SWOT analýzy, formy komerčních komunikací a také konkrétní rozbor PR jako jedné z podob komerčních komunikací. V další části se práce věnuje společnosti Etam, její historií, portfoliem a charakteristikou produktů a SWOT analýzou. Dále se práce zabývá analýzou stávajících strategií jak společnosti Etam, tak jejich konkurentů a výsledkům terénního šetření. Poslední část zmiňuje navrhované změny marketingové a komerční komunikace pro společnost Etam.
Keywords: Terénní šetření; SWOT analýza; Marketingová a komerční strategie; PR; Marketing; Etam
Thesis title: Marketing and PR communication of a company Etam
Author: Míková, Simona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Brancuzská, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with marketing and PR strategies of the company Etam. As the main aim I will suggest possible changes for the company based on existing strategies of the company and my own field investigation. In the beginning of the thesis there is a theoretical part that is dedicated to marketing and marketing and commercial communication. Then there is presented definition and characteristics of marketing, marketing mix, SWOT analysis, forms of commercial communications and also more detailed analysis of PR as one of the forms of commercial communication. In the next chapter there is presentation of the company Etam where there is introduction of its history, portfolio and characteristics of its product and its SWOT analysis. Next chapter is dedicated to the analysis of existing strategies of Etam and its competitors and to the results of field investigation. In the last chapter there are proposed suggested changes of marketing and commercial communication for the company Etam.
Keywords: PR; Etam; Field investigation; SWOT analysis; Marketing and commercial strategies; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 3. 2013
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 29. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41978/podrobnosti

Files for download

    Last update: