Loyalty of customers of McDonald´s

Thesis title: Loajalita zákazníků McDonald´s
Author: Štěpánová, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá loajalitou zákazníků, konkrétně k společnosti McDonald's. Práce je rozdělena do čtyř logicky navazujících kapitol. První kapitola se věnuje základním pojmům z oblasti marketingu představujícím teoretické východisko pro zpracování této bakalářské práce. Druhá kapitola je zaměřena konkrétně na zákaznickou loajalitu, což je stěžejní pro celou práci. V následující kapitole se čtenář seznámí s marketingovým výzkumem, konkrétně s průběhem a jednotlivými druhy marketingového průzkumu, přičemž největší důraz je kladen na dotazník. Jelikož k naplnění cíle mé bakalářské práce jsem prováděla dotazníkový průzkum, je tato kapitola velmi důležitá k praktickému zpracování této práce. Celá bakalářská práce je zakončena praktickou částí. Praktická část přináší vlastní terénní výzkum. Pomocí dotazníkového šetření je analyzována loajalita zákazníků McDonald's a na základě tohoto šetření je následně tato loajalita potvrzena nebo naopak vyvrácena.
Keywords: McDonald´s; Dotazník; Marketingový výzkum; Loajalita; Marketing
Thesis title: Loyalty of customers of McDonald´s
Author: Štěpánová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with customer loyalty, namely to McDonald's company. It is divided into four logical chapters. The first chapter deals with basic concepts of marketing which represent theoretical basis for the processing of this thesis. The second part focuses on customer loyalty which is the main focus of the whole work. In the next chapter the reader is acquainted with marketing research, specifically with its process and different types of marketing research. The main emphasis is placed on the questionnaire. As I conducted a survey to fulfil the goal of my thesis, this chapter is very important for the practical processing of this work. The whole bachelor thesis ends with analytic part. Using the questionnaire survey it is analyzed customer loyalty of McDonald's. On the basis of this survey is afterwards this loyalty confirmed or unconfirmed.
Keywords: Questionnaire; Loyalty; Marketing; Marketing research; McDonald´s

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 3. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 28. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42430/podrobnosti

Files for download

    Last update: