Marketing strategy of Pro Resale, a. s

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Pro Resale, a.s
Author: Tomková, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Tlaskal, Otakar
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou společnosti Pro Resale, a. s. a její marketingovou strategií. Hlavním cílem práce je provedení analýzy celkového marketingového prostředí společnosti a návrh na změny její současné marketingové strategie. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část vymezuje základní pojmy marketingu a popisuje analýzy, které jsou použity v praktické části. Druhá kapitola představuje samotnou společnost. Třetí kapitola obsahuje shrnující SWOT analýzu, která vychází z provedené analýzy vnějšího a vnitřního prostředí společnosti. V poslední části práce je podrobně popsaný marketingový a komunikační mix, a především jsou zde navrhnuty změny na zlepšení marketingových a komunikačních nástrojů.
Keywords: marketingový mix; analýza vnitřního prostředí; marketingová strategie; analýza vnějšího prostředí
Thesis title: Marketing strategy of Pro Resale, a. s
Author: Tomková, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Tlaskal, Otakar
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the analysis of the company Pro Resale, a. s. and its marketing strategy. The main objective of the work is to analyse the marketing environment of the company and to propose changes in the company's current marketing strategy. The thesis itself has been divided into four parts. The first part defines the basic marketing terminology and describes analyses that have been used at the practical part. The second chapter presents the company itself. The third chapter includes the summarizing SWOT analysis, which has been proceed from the analysis of external and internal company's environment. At the last part of the thesis, there is being given a detailed description of the marketing and communication mix and there are being suggested changes for improving of marketing and communication tools.
Keywords: marketing mix; marketing strategy; analysis of the external environment; analysis of the internal environment

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 5. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 27. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43095/podrobnosti

Files for download

    Last update: