The Analysis of marketing communication of Prague Botanical Garden

Thesis title: Analýza marketingové komunikace společnosti Botanická zahrada hlavního města Prahy
Author: Henzl, Jindřich
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Koláčková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem mé bakalářské práce je "Analýza marketingové komunikace společnosti Botanická zahrada hlavního města Prahy". Cílem této práce je analýza marketingové komunikace společnosti a na základě vlastního dotazníkového šetření zjistit, zda marketingová komunikace společnosti Botanická zahrada hlavního města Prahy návštěvníky oslovuje, zda je účinná a zda a jak by eventuálně měla být vylepšena. Na základě analýzy stávající marketingové komunikace a na základě dotazníkového šetření se pokusím navrhnout zlepšení do budoucna. V teoretické části se věnuji základním pojmům z oblasti marketingové komunikace, marketingového mixu, marketingové analýzy a marketingové strategie. Součástí praktické části jsou informace o společnosti, analýza stávající marketingové komunikace, analýza dotazníkového šetření, návrhy na zlepšení a návrh na realizaci vlastní marketingové kampaně.
Keywords: marketingová analýza; marketingová komunikace; marketingová strategie; marketingový mix; Botanická zahrada hlavního města Prahy
Thesis title: The Analysis of marketing communication of Prague Botanical Garden
Author: Henzl, Jindřich
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Koláčková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of my thesis is "The Analysis of marketing communication of Prague Botanical Garden." The aim of the bachelor thesis is the analysis of marketing communications of the company and based on the questionnaire determinate whether marketing communications of Prague Botanical Garden appeals to visitors, whether it is effective and whether and how it should possibly be improved. I will try to suggest improvements for the future based on the analysis of existing marketing communications and on the basis of the questionnaire. In the theoretical part I describe basic concepts of marketing communications, marketing mix, marketing analysis and marketing strategy. The practical part contains information about the company, analysis of existing marketing communications, analysis of the questionnaire, suggestions for any possible improvements and for the realization of own marketing campaigns.
Keywords: marketing strategy; marketing communication; Prague Botanical Garden; marketing mix; marketing analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 6. 2013
Date of submission: 9. 5. 2014
Date of defense: 29. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43384/podrobnosti

Files for download

    Last update: