Marketing strategy of the Pilsner Urquell brand on the Czech and foreign markets

Thesis title: Marketingová strategie Pilsner Urquell na českém a zahraničních trzích
Author: Vizingrová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Machová, Adéla
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie značky Pilsner Urquell. Cílem práce je zhodnotit současnou strategii značky na českém trhu v komparaci s trhy zahraničními a na základě dotazníkového šetření zjistit, jak je tato značka vnímána spotřebiteli. V závěru jsou na základě vyhodnocených dat provedené doporučení a možné změny.
Keywords: Komunikační strategie; SWOT analýza; Marketingový mix; Pilsner Urquell
Thesis title: Marketing strategy of the Pilsner Urquell brand on the Czech and foreign markets
Author: Vizingrová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Machová, Adéla
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis deals with the analysis of marketing strategy of the Pilsner Urquell brand. The aim of the thesis is to assess the current strategy of the brand on the Czech market in comparison with the foreign markets and survey how this brand is perceived by consumers. The conclusion contains recommendations and possible changes suggested on the basis of the evaluated data.
Keywords: Marketing mix; Communication strategy; SWOT analysis; Pilsner Urquell

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 28. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43454/podrobnosti

Files for download

    Last update: