Sponsorship of the UEFA Champions League and its impact on the budgets of the participants

Thesis title: Sponzoring UEFA Champions League a její vliv na rozpočty účastníků
Author: Pták, Pavel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Kroupa, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analyzovat příjmy z UEFA Champions League a jejich vliv na klubové finance a rozpočty vybraných účastníků. Dále se práce zaměřuje na seznámení s oficiálními sponzory soutěže. První dvě kapitoly se věnují teorii marketingu, komunikace a sponzoringu. V těchto částech se autor snaží přiblížit, proč jsou tyto strategie ve sportu důležité a zároveň propojit tuto teorii s cílovým objektem, jímž je UEFA Champions League. Třetí a čtvrtá kapitola se zaměřují přímo na zmíněnou soutěž, její sponzory, celkové příjmy vybraných účastníků a na jejich příjmy z UEFA Champions League. Poslední kapitola se soustředí na vlastní poznatky autora.
Keywords: marketing; sponzoring; UEFA Champions League
Thesis title: Sponsorship of the UEFA Champions League and its impact on the budgets of the participants
Author: Pták, Pavel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Kroupa, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis aims to the revenues which the participants of the UEFA Champions League receive from the competition and their impact on the clubs budgets. The paper also focuses on the official sponsors of the competition. The first and the second chapter are dedicated to work on the theoretical aspects of the marketing, communication and sponsorship and explain their relationship with sport and UEFA Champions League. The following chapters aim directly to the UEFA Champions League, its sponsors and the impact of the revenues received from the competiton on total revenues of the chosen clubs. The last chapter summarizes the author's knowledge gained from the study.
Keywords: marketing; sponsorship; UEFA Champions League

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 28. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43527/podrobnosti

Files for download

    Last update: