The communication strategy in marathon tourism with focus on RunCzech

Thesis title: Komunikační strategie v maratonské turistice se zaměřením na RunCzech
Author: Velhartická, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Bartek, Zoran
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zanalyzovat a zhodnotit jednotlivé formy komerčních komunikací běžeckého seriálu RunCzech a podat návrhy na zlepšení do budoucna. Teoretická část podrobněji popisuje jednotlivé formy komerčních komunikací, definuje základní pojmy ze sportovního marketingu a z oblasti sportovního cestovního ruchu. Analytická část se věnuje maratonské turistice, představuje organizaci Prague International Marathon a její celoroční běžecký seriál RunCzech. V další části jsou komunikační aktivity RunCzech běžecké ligy zpracovány a v závěru zhodnoceny.
Keywords: podpora prodeje ; nová média; sponzoring; přímý marketing; maratonská turistika; vztahy s veřejností; reklama
Thesis title: The communication strategy in marathon tourism with focus on RunCzech
Author: Velhartická, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Bartek, Zoran
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the Master's thesis is to analyse and assess the commercial communications of RunCzech and give recommendations for the future marketing plans. The theoretical part describes in details all of the forms of commercial communications, defines the basic terms from the field of sport marketing and sport tourism. The analytical part deals with the marathon tourism and introduces the organisation Prague International Marathon and its RunCzech Running league. The final part contains communication activities of RunCzech and its processing and evaluation.
Keywords: sponsoring; online communication; sales promotion; marathon tourism; public relations; direct marketing; advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2013
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 29. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44322/podrobnosti

Files for download

    Last update: