Sponsorship of SK Slavia České Budějovice football club

Thesis title: Sponzoring fotbalového klubu SK Slavia České Budějovice
Author: Bohůnek, Matěj
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Novák, Miloš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce si klade za cíl odhalit roli sponzoringu u neprofesionálního regionálního fotbalového klubu SK Slavia České Budějovice. Terénní šetření zkoumá fanoušky klubu a jejich vnímání sponzorů a zároveň sponzory společně s jejich motivací, která je vedla ke spolupráci s klubem. Poznatky získané na základě této práce je možné využít pro zlepšení spolupráce mezi klubem a sponzory.
Keywords: komerční komunikace; marketingové komunikace; sponzoring ve fotbale
Thesis title: Sponsorship of SK Slavia České Budějovice football club
Author: Bohůnek, Matěj
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Novák, Miloš
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis reveals the role of sponsoring of non-professional regional football club SK Slavia České Budějovice. Field research examines the fans of the club and their perception of sponsors as well as the sponsor's motivation which made them cooperate with this club. Obtained results based on this research could be used for improving cooperatition between the club and its sponsors.
Keywords: commercial communication; marketing communication; sponsorship at football

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 27. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44420/podrobnosti

Files for download

    Last update: