Marketing activities and competitiveness of a ski school

Thesis title: Marketingové aktivity a konkurenceschopnost lyžařské školy
Author: Knot, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Mach, Aleš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na lyžařskou školu Skol Max ski school, a.s. a na ostatní lyžařské školy působící ve Špindlerově Mlýně. Rozebírá jejich marketingové aktivity, spokojenost jejich zákazníků a konkurenceschopnost v porovnání s ostatními. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první, teoretické části, jsou popsány základní marketingové pojmy důležité pro tuto práci, jako marketingový mix, SWOT analýza, marketingový výzkum a konkurenceschopnost. Praktická část se věnuje rozboru marketingových aktivit jednotlivých škol, marketingovému mixu Skol Maxu a na základě dotazníkového šetření pak také spokojenosti zákazníků jednotlivých škol. Na základě těchto zjištění jsou pak navržena doporučení pro lyžařskou školu Skol Max, v čem by mohla určité aspekty jejího fungování zlepšit.
Keywords: Marketingový mix; Lyžařská škola Skol Max; Konkurenceschopnost; Marketingový výzkum; SWOT analýza; Marketing
Thesis title: Marketing activities and competitiveness of a ski school
Author: Knot, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Mach, Aleš
Thesis language: Česky
Abstract:
The present bachelor thesis's main focus is on Skol Max ski school, a.s. and its two direct competitors operating in Špindlerův Mlýn. It analyzes their marketing activities, customer satisfaction and competitive environment. The present thesis is divided into two parts. In the theoretical part are described some important marketing terms such as marketing mix, SWOT analysis, marketing research and analysis of competitiveness. This is followed by the practical part focused on marketing activities of studied schools and marketing mix of Skol Max ski school. It also analyzes customer satisfaction based on a survey conducted for the purpose of the present thesis. Finally, recommendations aimed to enhance company's stability and competitiveness are proposed based on conclusions of this analysis.
Keywords: Skol Max ski school; Competitiveness; SWOT analysis; Marketing research; Marketing; Marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 28. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44824/podrobnosti

Files for download

    Last update: