The importance of music in commercial spots

Thesis title: Význam hudby jako prvku reklamního spotu
Author: Jelínková, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Kubka, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá českou televizní reklamou, konkrétně hudbou, která je v televizních spotech použita. Teoretická část má za cíl vymezit stěžejní pojmy této práce. Vysvětluje pojmy týkající se reklamy, vnímání člověka a hudby v reklamě, především jejích funkcí, prvků a vlivu na spotřebitele. Praktická část je tvořena vlastní analýzou českých televizních reklam na české produkty a služby za posledních 5 let a dotazníkovým šetřením. Cílem práce je zjištění, zda se k televizním reklamním spotům na jednotlivé typy produktů váže konkrétní typ hudby a jeho význam a vliv na spotřebitele.
Keywords: televizní reklama; emoce; funkce hudby v reklamě; hudba
Thesis title: The importance of music in commercial spots
Author: Jelínková, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Kubka, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the czech television advertising, particularly with a music, which is applied in TV spots. The theoretic part aims to define the fundamental terms of this thesis. It explains terms relating to the advertising, human's perception and to the music in the advertising , especially it's functions, elements and the effect. The practical part consists of the self analysis of czech television spots for czech products for the last 5 years and of questionnaire. The aim is to determine whether the commercials for particular types of products use a specific type of music and its importance and impact on consumers.
Keywords: emotions; functions of music in advertising; music; television advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 10. 2013
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 28. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44932/podrobnosti

Files for download

    Last update: