The Brand Analysis and Suggested Marketing Communication for Srovnator.cz

Thesis title: Analýza a návrh marketingové komunikace pro značku Srovnator.cz
Author: Kostelník, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Jílková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na navrhnutí marketingové komunikace pro Srovnator.cz - novou značku společnosti PFP, s.r.o. - s hlavním cílem spočívajícím v budování této značky. Teoretická část práce pojednává obecně o marketingových nástrojích, včetně konkrétního nástroje - marketingové komunikace. V druhé části teoretického úvodu je popsán komunikační mix a jednotlivá média se zaměřením na on line komunikaci. V praktické části práce je popsána společnost PFP, s.r.o. a její nová značka Srovnator.cz. Ta je důkladně zanalyzována, včetně provedené situační analýzy a analýzy dosavadní marketingové komunikace. Další pasáž praktické části prezentuje provedený dotazníkový výzkum a vyvozuje zjištěné důsledky. V závěrečné části práce jsou navržena konkrétní doporučení na zlepšení nabízených služeb a návrh marketingové komunikace s cílem zvýšení povědomí o značce.
Keywords: Srovnator.cz; Komunikační mix; Marketingová komunikace; On-line komunikace
Thesis title: The Brand Analysis and Suggested Marketing Communication for Srovnator.cz
Author: Kostelník, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Jílková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The principal aim of this thesis is to suggest a marketing communication for Srovnator.cz -- a new brand of the PFP, s.r.o. -- and thus helping to build this new brand. The first part of the theoretical part gives an overview of the available marketing tools, including the one that is essential to this thesis -- marketing communication. In the second part of the theoretical part are described promotional mix and individual media, with a stress on on-line communication. The practical part of the thesis outlines the PFP, s.r.o. and its new brand Srovnator.cz, which is then thoroughly analysed by means of situation analysis and analysis of the current marketing communication. The following part of the practical part presents a survey research and deduces the consequences. The final part of the thesis introduces specific suggestions on how to improve the services and a suggested marketing communication for the purpose of increasing the brand awareness.
Keywords: Marketing communication; Srovnator.cz; Promotional mix; On-line communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2013
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 28. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45203/podrobnosti

Files for download

    Last update: