Communication activities of selected global brands

Thesis title: Komunikační aktivity vybraných světových značek
Author: Braunsteinová, Simona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce s názvem Komunikační aktivity vybraných světových značek je provést analýzu komunikačních aktivit značek Apple, Google a Coca-Cola a na jejím základě popsat jejich společné prvky. Závěr má rovněž přinést potvrzení či vyvrácení hypotézy, že existují prvky, které jsou těmto třem značkám společné a mohou být jedním z aspektů jejich úspěchu. Teoretická část postihuje dvě hlavní oblasti, a sice problematiku značky a komerční komunikace. Praktická část poté dokládá detailní analýzu tří zvolených značek. Rozboru samotných komunikačních aktivit vždy předchází vykreslení okolností, které ovlivňují existenci značky. Mezi ně patří zejména historie a vývoj hodnoty značky v čase. Práce poskytuje komplexní porovnání komunikačních aktivit tří úspěšných značek současnosti a úvahu o jejich zásluze na dosažených výsledcích.
Keywords: komunikační aktivity; Coca-Cola; Google; Apple; značka; komerční komunikace
Thesis title: Communication activities of selected global brands
Author: Braunsteinová, Simona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis called Communication activities of selected global brands is to analyze communication activities of Apple, Google and Coca-Cola and describe its common elements. The conclusion should also bring confirmation or rejection of the hypothesis that there exist common elements within these three brands which can be one of the reason of its success. The theoretical part covers two main areas, namely the issue of brand and commercial communication. The practical part documents a detailed analysis of three selected brands. The analysis itself always follows after description of circumstances which influence the existence of concrete brand. These include especially history and evolution of brand value over time. Thesis provides complex comparison of communication activities of three successful brands of our time and consideration about its merit to achieved results.
Keywords: Coca-Cola; Google; Apple; brand; commercial communication; communication activities

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 10. 2013
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 29. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45218/podrobnosti

Files for download

    Last update: