Analysis of advertising campaign of Procter & Gamble

Thesis title: Analýza reklamní kampaně firmy Procter&Gamble
Author: Prokopová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Müller, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je prokázaní znalosti společnosti Procter&Gamble a prokázání znalosti reklamní kampaně "Děkuji, maminko". Zároveň z průzkumu vyvodit a vyhodnotit závěry. První část bakalářské práce se soustředí na teoretická východiska, která jsou věnována hlavně marketingovému mixu, mikroprostředí, makroprostředí, definování reklamy, reklamní kampani, segmentaci trhu a metodám sběru informací. Druhá část práce, praktická část, je v úvodu věnována charakteristice podniku P&G, její historii, mikro a makroprostředí společnosti, komunikačnímu mixu a popsání reklamní kampaně "Děkuji, maminko". Hlavní část je postupná analýza dotazníkového šetření, za kterou následuje jeho vyhodnocení. Závěrem bakalářské práce jsou doporučení a návrhy na vylepšení, které jsou vyvozeny na základě předešlého vyhodnocení reklamní kampaně.
Keywords: Analýza reklamní kampaně; Komunikační mix reklamní kampaně; Makroprostředí společnosti; Mikroprostředí společnosti; Doporučení; Vyhodnocení reklamní kampaně
Thesis title: Analysis of advertising campaign of Procter & Gamble
Author: Prokopová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Müller, David
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this thesis is to demonstrate the knowledge of Procter&Gamble company, as well as knowledge of advertising campaign "Thank You, Mom.". Concurrently, the results of the research shall be analyzed and evaluated. First part of the paper focuses on theoretical background, in particular marketing mix, micro and macro environment, advertisement and advertising campaign definitions, market segmentation and methods of data collection. Following, practical part of the thesis introduces firstly P&G company, its history, micro and macro environment, its communication mix and description of advertising campaign "Thank You, Mom." Main section of this part concentrates upon the consequential analysis of survey and its analysis. Finally, based upon the evaluation of the campaign, the thesis presents recommendations and proposals for future improvements.
Keywords: Proposals for future; Recommendations; Analysis of advertising campaign; Macro environment; Communication mix of advertising campaign; Micro environment

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 10. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 28. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45221/podrobnosti

Files for download

    Last update: