Marketing strategy of DHL for Small and Medium Enterprises

Thesis title: Marketingová stratégia DHL zameraná na malé a stredné podniky
Author: Zemančík, Miroslav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Zdražil, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom bakalárskej práce je spoznať potreby a hodnoty malých a stredných podnikov (SME), čoby potencionálnych zákazníkov DHL, a na základe toho vypracovať pre tento segment návrh marketingovej stratégie. Bakalárska práca je rozdelená na tri kapitoly. Prvá kapitola obsahuje teoretické vymedzenie pojmov týkajúcich sa marketingu. Druhá kapitola je zameraná na profil DHL a jej marketingový mix. Tretia kapitola obsahuje východiská marketingovej stratégie ako výskum či SWOT analýza DHL , a ďalej obsahuje vypracovaný návrh marketingovej stratégie.
Keywords: expresná doprava; SME; marketingová stratégia
Thesis title: Marketingová strategie DHL zaměřena na malé a střední podniky
Author: Zemančík, Miroslav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Zdražil, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je poznat potřeby a hodnoty malých a středních podniků (SME), coby potencionálních zákazníků DHL, a na základě toho vypracovat pro tento segment návrh marketingové strategie. Bakalářská práce je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola obsahuje teoretické definice týkající se marketingu. Druhá kapitola je zaměřena na profil DHL a její marketingový mix. Třetí kapitola obsahuje východiska marketingové strategie jako výzkum či SWOT analýza DHL, a dále obsahuje vypracován návrh marketingové strategie.
Keywords: SME; expresní doprava; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of DHL for Small and Medium Enterprises
Author: Zemančík, Miroslav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Zdražil, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this thesis is to recognize concrete needs of Small and Medium Enterprises (SME), and on their basis to create a proposal for a marketing strategy. The thesis is divided into three parts. The first part of the thesis discusses marketing theory. The second part is about DHL and about its marketing mix. The third part includes outcomes of the marketing strategy such as the SWOT analysis of DHL or the marketing research and furthermore, an elaborated proposal of a marketing strategy.
Keywords: SME; marketing strategy; Express Logistics

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 29. 4. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42840/podrobnosti

Files for download

    Last update: