Dlouhodobě trvající projekty patří do kategorie projektů majících zvláštní charakteristiky. Tato
diplomová práce obsahuje mimo jiné studii situace příkladu existujícího dlouhodobě trvajícího projektu
a poukazuje na důležité okolnosti, které ovlivňují práci role business analyst (byznys analytika). Na
základě studia konkrétního případu je prezentován koncept nové metodologie pro roli byznys analytika,
jehož cílem je práci této role zpřehlednit a zefektivnit.
Byznys analytik jako role je zkoumán z hlediska postupu jeho činností, vztahu k ostatním
projektovým rolím a také k zákazníkovi a ostatním rolím zainteresovaným na projektu.
Nový návrh metodiky je zaměřen na minimalizaci problémů a rizik identifikovaných v rámci
studia případového projektu. Definuje rozsah činností byznys analytika a techniky, jakými jsou tyto
činnosti vykonávány. Celá metodika je podpořena specifikací dokumentů relevantních pro práci byznys
analytika, což představuje zejména dokumenty pro samotnou správu požadavků, řízení toku nových
požadavků, specifikaci řešení pokrývajících požadavky a hodnocení naplnění zákazníkových očekávání.
Všechny části práce jsou zpracovány s ohledem na specifika prostředí dlouhodobě trvajících
projektů, kde je zvýšená míra fluktuace členů projektového týmu a nemožnost dlouhodobě alokovat
zkušené profesionály. |