Marketing Research in BAEST, Machines & Structures, Company

Thesis title: Marketingový výzkum ve společnosti BAEST, Machines & Structures, a.s
Author: Balla, Luděk
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Votava, Libor
Opponents: Voříšek, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je marketingový výzkum ve výše uvedené společnosti. V teoretické části se zaměřím na charakteristiku marketingového výzkumu a jeho součástí, které slouží jako nástroje pro dosahování cílů podniku. V praktické části představím společnost BAEST, Machines & Structures, a.s., a zaměřím se na její současný přístup k provádění marketingového výzkumu. Ve své práci budu zkoumat marketingové přístupy a strategii společnosti.Závěrečným cílem diplomové práce je nalezení možností, které by marketingovému oddělení společnosti pomohly k lepšímu využití vazeb a souvislostí v přístupech, které jsou používány doposud. Ve své práci bych také chtěl navrhnout možnosti rozšíření obchodních aktivit na nové trhy ve východní Evropě.
Keywords: průmysl; marketing; Marketingový výzkum
Thesis title: Marketing Research in BAEST, Machines & Structures, Company
Author: Balla, Luděk
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Votava, Libor
Opponents: Voříšek, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this thesis is marketing research in the company mentioned above. The theoretical part will focus on the characteristics of marketing research and its components, which serve as a tool for achieving business objectives. In the practical part I will present BAEST, Machines & Structures, a.s. and focus on its current approach to the implementation of marketing research. In my work I examine the marketing approaches and strategies of the company. The final objective of this thesis is to find an option that would have helped the marketing department to better utilize of links and connections in the methods that are used today. In my work, I would also like to propose options to expand its business into new markets in Eastern Europe.
Keywords: marketing research; industry; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2013
Date of submission: 20. 12. 2013
Date of defense: 13. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44980/podrobnosti

Files for download

    Last update: