Comparison of marketing strategy of brand Nespresso on French and Czech market

Thesis title: Porovnání marketingové strategie značky Nespresso na francouzském a českém trhu
Author: Bouberlová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: ¨Mašlarová, Diana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce na téma ?Porovnání marketingové strategie firmy Nespresso na francouzském a na českém trhu? je zejména analýza marketingové strategie a její použití na francouzském a českém trhu.. Analyzovány jsou specifika konceptu Nespresso, rozhodnutí brand managementu o značce a detailně je popsán historický vývoj značky. Práce rozebírá klíčové faktory úspěchu značky Nespresso na francouzském trhu a navrhuje určitá doporučení pro vývoj značky na českém trhu.
Keywords: Nespresso; brand management; marketing
Thesis title: Comparison of marketing strategy of brand Nespresso on French and Czech market
Author: Bouberlová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: ¨Mašlarová, Diana
Thesis language: Česky
Abstract:
Keywords:

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 5. 2008
Date of submission: 5. 5. 2008
Date of defense: 5. 6. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/8625/podrobnosti

Files for download

    Last update: