Corporate Social Responsibility

Thesis title: Společenská odpovědnost firem
Author: Šubířová, Radka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá poměrně aktuální a stále více populární problematikou společenské odpovědnosti firem (CSR)na příkladu společnosti Vodafone. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část, teoretická, mapuje nejrůznější definice a přístupy k výkladu tohoto pojmu, nabízí historický pohled na vývoj tohoto konceptu, představeny jsou také výzkumy zabývající se CSR, stejně tak jako argumenty pro a proti přijetí tohoto konceptu a způsoby měření úspěšnosti CSR strategie. Druhá část práce nabízí pohled na CSR v České republice a v Evropské unii, a to jak ze strany historické, tak i z pohledu současných organizací a iniciativ. Následující třetí část se pak již zabývá samotnou společností Vodafone, jejíž strategii společenské odpovědnosti jsem se rozhodla v této práci představit a zhodnotit. Poslední část této práce je věnována vlastnímu výzkumu, který jsem uskutečnila mezi zaměstnanci společnosti Vodafone ČR, jehož cílem bylo zjistit, zda je jejich působení v této společnosti inspiruje a motivuje k tomu, aby se sami chovali společensky odpovědně.
Keywords: Vodafone; CSR; společenská odpovědnost firem
Thesis title: Corporate Social Responsibility
Author: Šubířová, Radka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with quite actual and increasingly popular topic of corporate social responsibility (CSR) on the practical example of the Vodafone company. The work is divided into four parts. The first part, theoretical one, focuses on various definitions and approaches to the interpretation of this concept, provides a historical overview of the evolution of this concept, also introduces researches about CSR, as well as arguments for and againts implementation and ways how to measure success of CSR strategy. The second part provides an overview of CSR in Czech Republic and in European Union, not only from the historical point of view, but also from the perspective of contemporary organizations and initiatives. The following third part is dedicated to Vodafone company and their CSR strategy, which I have decided to introduce and evaluate in this work. The last part is devoted to the research which was conducted among employees of Vodafone Czech Republic. The main objective of this research is to find out whether their career in this company inspires and motivate them to behave themselves more socially responsible.
Keywords: CSR; corporate social responsibility; Vodafone

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 2. 2012
Date of submission: 1. 12. 2012
Date of defense: 7. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36034/podrobnosti

Files for download

    Last update: