The business plan of a travel agency Sport Holiday

Thesis title: Zakladatelský projekt cestovní kanceláře Sport Holiday
Author: Fabianová, Pavla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Machová, Božena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je sestavit zakladatelský projekt cestovní kanceláře Sport Holiday, která se specializuje na výjezdový cestovní ruch. Jejím hlavním záměrem je organizace autokarových zájezdů za sportovními akcemi v Evropě, kterých se zákazníci CK Sport Holiday budou přímo účastnit. Teoretická část definuje malé a střední podnikání, jeho právní formy a podstatu podnikatelského plánu. Dále se věnuje problematice cestovních kanceláří a sportovnímu cestovnímu ruchu. Praktická část se zabývá konkrétním podnikatelským plánem nově vznikající CK Sport Holiday. Jeho součástí je charakteristika samotné cestovní kanceláře, marketingový plán včetně analýzy odvětví a trhu, analýzy konkurence a cílového segmentu. Součástí je také vyhodnocení předpokladů úspěšnosti a rizik a vize podniku. Závěr tvoří finanční plán včetně jeho základních finančních výkazů.
Keywords: sportovní akce; podnikatelský plán; cestovní kancelář
Thesis title: The business plan of a travel agency Sport Holiday
Author: Fabianová, Pavla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Machová, Božena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the Master's Thesis is to draw up a business plan of a travel agency Sport Holiday which specializes in outgoing tourism. The main intension of the travel agency is to organize holiday packages to the sport's events held in Europe where the customers will participate in. Theoretical part of the thesis defines small and middle sized companies together with their legal form of business and the substance of business plan. It also describes issues of travel agencies in general and sport tourism industry. Practical part concerns with the particular business plan of a new founding travel agency Sport Holiday. It consists of the description of the travel agency itself, marketing plan including market analysis, competitive analysis and analysis of target group. Its part is also the evaluation of success and risks of the project and the vision of the business. The thesis is concluded with financial plan and its main financial statements.
Keywords: sports events; business plan; travel agency

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2012
Date of submission: 9. 12. 2013
Date of defense: 21. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39685/podrobnosti

Files for download

    Last update: