The Importance of Printing Technologies in a Practical Marketing

Thesis title: Význam tiskových technologií v praktickém marketingu
Author: Medek, Miroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím reklamních potisků na poli reálného marketingu. Teoretická část je věnována definicemi marketingu, jeho klíčovými pojmy, možnostmi marketingové komunikace, praktickým marketingem a vysvětlením základních pojmů, jako jsou reklamní předměty a dárky. Praktická část práce je věnována reálným technologiím, které jsou v tomto oboru používány a následně třemi dotazníky s odpověďmi manažerů a majitelů společností, které jsou v oblasti výroby reklamních potisků významné na svém poli působnosti. Dotazníky by měli zmapovat využití a význam potiskových technologií a v neposlední řadě i odpovědět na otázku proč jsou v současnosti tak oblíbené a jaká je jejich pravděpodobná budoucnost.
Keywords: komunikace; dárek; reklamní předmět; podpora prodeje; marketing; potisk
Thesis title: The Importance of Printing Technologies in a Practical Marketing
Author: Medek, Miroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis deals with the topic of using print advertising on the field of real marketing situation. The teoretical part describes definitions of marketing, its key concepts, options of marketing communication, practical marketing and description of promotional items and promotional gifts. The practical part deals with real technologies, which are used in this business and subsequently are mentioned three questionaries filled with two owners and one key account manager of renowed companies in the sphere of printing technologies. This questionaries should chart the useage and importace of printing techniques and answer the questions, why are this technologies so popular and something about their possible future.
Keywords: marketing; print; sales support; marketing communication; promotional gift; promotional item

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 12. 2012
Date of submission: 18. 12. 2013
Date of defense: 9. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40746/podrobnosti

Files for download

    Last update: