How much will decrease the sales of brand name products after the introduction of private products?

Thesis title: O kolik sníží zavedení privátního výrobku prodej značkového ekvivalentu?
Author: Kurková, Monika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lahvička, Jiří
Opponents: Mirvald, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je popsat, o kolik se sníží prodej značkového mléčného výrobku po zavedení konkurenčního privátního výrobku v období 2010 -- 2012 v celé České republice a ve městech Praha, Brno a Ostrava. Nejvýznamnější vliv na prodej má samotná existence privátního výrobku, dále také cena a promoční akce. Po zavedení privátního výrobku se celorepublikově sníží prodej značkového výrobku o 56 %. Pro zvýšení prodeje jsou využívány promoční akce, kdy se prodej výrobků až několikanásobně zvýší. Tyto změny prodejů jsou pravděpodobně způsobeny tím, že zákazníci jsou citliví na cenu. Dalšími vlivy, které prodej ovlivňují, jsou teplota, srážky či roční doba.
Keywords: značka; privátní výrobek; cena
Thesis title: How much will decrease the sales of brand name products after the introduction of private products?
Author: Kurková, Monika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lahvička, Jiří
Opponents: Mirvald, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to describe how much the sales of a branded milk product decreased after the introduction of competitive private product during years 2010 -- 2012 in the Czech Republic and in the cities of Prague, Brno and Ostrava. The most significant effect on sales has the existence of the private product, as well as price and promotions. After the introduction of private product, the nationwide reduce of branded product sales is 56 %. To increase sales, companies use promotions, the number of selling products increased several times. These changes in sales are probably due to the fact that customers are price-sensitive. Other factors that affect sales are temperature, precipitation or time of year.
Keywords: Private label; Label; Price

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 2. 2013
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 2014

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: