The communication strategy of Citroën

Thesis title: Komunikační strategie značky Citroën
Author: Burkertová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Juráňová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaobírá komunikační strategií společnosti Citroën. Důraz je kladen na aktivity Public relations a direct marketingu. Práce se věnuje teorii komunikace, popisuje marketingový mix a koncept integrované marketingové komunikace. Pozornost je zaměřena také na krizovou komunikaci, která je ilustrována na výročních tiskových zprávách z let 2008- 2013. Dále charakterizuje automobilový průmysl, jeho vývoj a prvky specifické pro komunikaci v tomto odvětví. Cílem práce je analyzovat interní a externí komunikační strategii společnosti Citroën ČESKÁ REPUBLIKA s. r. o., odhalit slabé stránky a najít prostor pro případné zlepšení.
Keywords: direct marketing; krizová komunikace; public relations; strategie; automobilový průmysl; Citroën; komunikace
Thesis title: The communication strategy of Citroën
Author: Burkertová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Juráňová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis covers communication strategy of the car manufacturer Citroën. The main area of concern lies in public relations and direct marketing. The thesis first covers the theory of communication, marketing mix and the concept of integrated marketing communication. Then it focuses on the crisis communication which it demonstrates on samples of annual press releases from 2008-2013. Furthermore, it includes the characteristics of the automotive industry, its development and industry specific communication practices. The principal goal is to analyze current Citroen communication strategy and define means how it can be improved.
Keywords: public relations; direct marketing; Citroën; strategy; crisis communication; car industry; communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 2. 2013
Date of submission: 16. 12. 2013
Date of defense: 23. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41320/podrobnosti

Files for download

    Last update: