The Use of the Advertising Campaigns Through PPC Advertising Systems in the Activities of the Company Footshop.cz

Thesis title: Využitie reklamných kampaní cez PPC reklamné systémy v aktivitách firmy Footshop.cz
Author: Varga, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca je sústredená na tvorbu, správu a optimalizáciu reklamných kampaní typu PPC. Kampane zamerané na vyhľadávaciu a reklamnú sieť sú tvorené pomocou systému Google AdWords. Tento systém je prepojený s nástrojom Google Analytics, ktorý sa orientuje na analýzu návštevnosti webových stránok. Teoretická časť je výkladom základných pojmov a samotných systémov. Praktická časť má za úlohu vytvoriť reklamné kampane, ktoré budú dosahovať vopred definované ciele. Tie sú ďalej komentované pomocou dosiahnutých výsledkov za sledované obdobie. Nakoniec je vytvorená analýza štruktúry návštevníkov elektronického obchodu Footshop.cz, ktorá hodnotí ich správanie v rámci sledovaného obdobia.
Keywords: reklamné kampane; Google Analytics; Google AdWords
Thesis title: Využití reklamních kampaní přes PPC reklamní systémy v aktivitách firmy Footshop.cz
Author: Varga, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce je soustředěna na tvorbu, správu a optimalizaci reklamních kampaní typu PPC. Kampaně zaměřené na vyhledávací a reklamní síť jsou tvořeny pomocí systému Google AdWords. Tento systém je propojen s nástrojem Google Analytics, který se orientuje na analýzu návštěvnosti webových stránek. Teoretická část je výkladem základních pojmů a samotných systémů. Praktická část má za úkol vytvořit reklamní kampaně, které budou dosahovat předem definované cíle. Ty jsou dále komentované pomocí dosažených výsledků za sledované období. Nakonec je vytvořena analýza struktury návštěvníků elektronického obchodu Footshop.cz, která hodnotí jejich chování v rámci sledovaného období.
Keywords: reklamní kampaně; Google Analytics; Google AdWords
Thesis title: The Use of the Advertising Campaigns Through PPC Advertising Systems in the Activities of the Company Footshop.cz
Author: Varga, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The thesis is focused on creating, managing and optimizing the advertising campaigns of PPC type. The campaigns aiming at search engines and ad networks are formed through the Google AdWords system. This system is linked to Google Analytics, which focuses on the analysis of the website traffic. The theoretical part describes the basic concepts, terminology and systems themselves. The practical part contains the newly created advertising campaigns of which aim is to achieve the pre-defined objectives. These are further annotated by using the results achieved during the reporting period. Finally, the analysis of the structure of visitors of e-shop Footshop.cz is formed and it evaluates their behaviour during the reporting period as well.
Keywords: advertising campaigns; Google Analytics; Google AdWords

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 1. 2013
Date of submission: 29. 8. 2013
Date of defense: 28. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42735/podrobnosti

Files for download

    Last update: