Solution of communication strategy for the website Spaceforliving.cz

Thesis title: Návrh komunikační strategie portálu Spaceforliving.cz
Author: Servínová, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navrhnout strategické řešení pro portál Spaceforliving.cz za pomocí vhodných nástrojů internetového marketingu. V teoretické části jsou charakterizovány podstata a formy komerčních komunikací, na které navazují charakteristiky online marketingové komunikace. Praktická část se zabývá aplikací online marketingových nástrojů, které povedou k vylepšení komunikace portálu Spaceforliving.cz a umožní dosažení hlavního cíle, kterým je výdělečnost portálu.
Keywords: Internetový marketing situační analýza SWOT analýza ; Marktingová komunikace komerční komunikace komunikační strategie; cílové skupiny dotazníkové šetření SEO PPC reklama Affiliate marketing
Thesis title: Solution of communication strategy for the website Spaceforliving.cz
Author: Servínová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of the thesis is to design strategic solution for a website Spaceforliving.cz with the use of appropriate tools for online marketing. The theoretical part is focused on characteristics of commercial communications and particular forms of online marketing communications. The practical part deals with the application of tools described in the theoretical part which will lead to the improvement of the website's communication and enable reaching of the main goal which is profitability of the website.
Keywords: Internet Marketing Situation Analysis SWOT Analysis ; Marketing communications Commercial communications communication strategy ; Target groups SEO PPC Commercials questionnaire survey Affiliate Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 9. 2013
Date of submission: 9. 5. 2014
Date of defense: 15. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43817/podrobnosti

Files for download

    Last update: