Marketing communication of guest-house Třináctka

Thesis title: Marketingová komunikace penzionu Třináctka
Author: Podrazil, Radek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je navrhnout zaváděcí kampaň penzionu Třináctka, situovaného na jižní Moravě. Rozpočet na kampaň je 150 000 korun. V teoretické části jsou uvedeny pojmy marketing, marketingová komunikace, komunikační mix, cíle marketingové komunikace a analýzy konkurence a SWOT. V praktické části je pak uvedena nejprve charakteristika penzionu, poté analýza konkurence a analýza SWOT a výsledky dotazníkového výzkumu, data z databáze MML a Českého statistického úřadu, a také positioning spolu s cílovou skupinou. Závěr práce tvoří návrh samotné zaváděcí kampaně. Návrh kampaně se opírá o poznatky získané z výzkumů uvedených výše.
Keywords: Marketingová komunikace; Zaváděcí kampaň; Jižní Morava; Penzion Třináctka
Thesis title: Marketing communication of guest-house Třináctka
Author: Podrazil, Radek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the thesis is to create launch campaign of guest-house Třináctka, which is situated in the south of Moravia. The budget for campaign is 150 000 crowns. There are explained terms marketing, marketing communication, communication mix, goals of marketing communication, analysis of competition and SWOT analysis in the theoretical part. In the practical part, there are specified characteristics of guest-house, analysis of competition, SWOT analysis, results of questionaire research, data from MML database, results from the Czech Statistical Office, positioning and target group. And there is created plan of launch campaign in the end of thesis.
Keywords: Guest-house Třináctka; Launch campaign; Marketing communication; Southern Moravia

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 9. 2013
Date of submission: 18. 12. 2013
Date of defense: 28. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45815/podrobnosti

Files for download

    Last update: