Corporate social responsibility. CSR as a sustainable business model

Thesis title: Společenská odpovědnost podniků. CSR jako udržitelný business model
Author: Hlaváčková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavní stať práce se skládá ze dvou částí. První, teoretická část práce se zaměřuje na CSR jako součást strategie firmy a jeho přímé i nepřímé ekonomické dopady s důrazem na navržení způsobů realizace CSR jako dlouhodobě udržitelného business modelu pomocí příkladů z praxe. V první části práce jsou rovněž navrženy způsoby realizace CSR ve vztahu ke klíčovým stakeholderům neboli zainteresovaným subjektům. Druhá, praktická část práce je zaměřena na vlastní výzkum spotřebního chování při nákupu potravinářských výrobků s důrazem na roli CSR v rozhodování spotřebitelů v ČR. Práce zkoumá důležitost různých aspektů společenské odpovědnosti pro rozhodování spotřebitele, a tím i možností uplatnění CSR v oblasti prodeje potravinářských výrobků.
Keywords: zainteresovaný subjekt; stakeholder; udržitelnost CSR; společenská odpovědnost firem; výzkum spotřebního chování; etické spotřební chování; CSR
Thesis title: Corporate social responsibility. CSR as a sustainable business model
Author: Hlaváčková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The main body of the thesis consists of two parts. The first, theoretical part focuses on CSR as a part of company strategy and its direct and indirect economic impact with stress on suggesting ways of implementation of CSR as a business model sustainable in the long run using examples of best practices. The first part of the thesis also propounds ways of implementation of CSR in relation to key stakeholders. The second, practical part of the thesis deals with primary research of consumer behaviour during the purchase of food products with stress on the role of CSR in the decision-making of consumers in the Czech Republic. The thesis inquires into the importance of various aspects of social responsibility for the decision-making of the consumer, and thereby the possibility of applying CSR in the field of food retailing.
Keywords: stakeholder entity; stakeholder; CSR sustainability; consumer behaviour research; ethical consumer behaviour; CSR; corporate social responsibility

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 9. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 17. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27294/podrobnosti

Files for download

    Last update: