Marketing Strategy of Czech Airlines

Thesis title: Marketingová strategie ČSA
Author: Košnarová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Richter, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma Marketingová strategie ČSA se zabývá kompletní analýzou marketingového prostředí Českých aerolinií. Představuje teoretický základ pro zkoumání marketingového prostředí a následně poskytuje marketingovou analýzu společnosti složenou z analýzy vnějšího prostředí, vnitřního prostředí a marketingového mixu. Práce zahrnuje marketingový výzkum a nabízí kompletní SWOT analýzu společnosti. Práce také obsahuje doporučení a návrhy v oblasti marketingové strategie.
Keywords: ČSA; letecká doparava; marketingové prostředí
Thesis title: Marketing Strategy of Czech Airlines
Author: Košnarová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Richter, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis called "Marketing Strategy of Czech Airlines" completely analyses marketing environment of Czech Airlines. It presents theoretical base for such an analysis and subsequently offers marketing analysis which includes the analysis of external envi-ronment, internal environment and marketing mix. The thesis includes marketing re-search and offers a complete company's SWOT analysis. The thesis also includes re-commendations and suggestions for the marketing strategy.
Keywords: air transport; marketing environment; ČSA

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2011
Date of submission: 15. 12. 2012
Date of defense: 6. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33344/podrobnosti

Files for download

    Last update: