Project of Rebranding the Czech Republic destination: reasons, development, and a comparison to the Slovenian destination brand

Thesis title: Projekt rebrandingu destinační značky České republiky: příčiny, průběh a srovnání s destinační značkou Slovinsko
Author: Diblíková, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Herget, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Ačkoliv byl v minulosti brandový koncept predominantně určen produktům a službám, destinace cestovního ruchu zaměřily svou pozornost na tuto teorii, aby využily některá zjištění k podpoře své dlouhodobé strategie a především pro konkurenční výhodu. Na základě znalostí, které byly obdrženy, došlo k vyhodnocení úspěšnosti nových značek "I Feel Slovenia" a "Česko: země příběhů" v destinacích Slovinsko a Česká republika. Zároveň byly představeny skutečnosti, které mohou mít obecně zásadní vliv na výsledky positioningu značky.
Keywords: Česko: země příběhů; Česká republika; I Feel Slovenia; Slovinsko; strategický management; positioning značky; image značky; identita značky; destinační branding; značka destinace; Destinace cestovního ruchu
Thesis title: Project of Rebranding the Czech Republic destination: reasons, development, and a comparison to the Slovenian destination brand
Author: Diblíková, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Herget, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Although the concept of branding used to be predominantly designed for products and services, tourism destinations have been turning to the theory to apply some of the findings in order to support their long-term strategy and primarily to achieve the competitive advantage. Based on the knowledge received, the success of new brands "I Feel Slovenia" and "Czech Republic: Land of Stories" in destinations Slovenia and the Czech Republic respectively have been evaluated. In parallel, there have been many facts introduced which might have a significant impact on the brand positioning results in general.
Keywords: Czech Republic: Land of Stories; Czech Republic; I Feel Slovenia; Slovenia; strategic management; brand positioning; brand image; brand identity; destination branding; destination brand; Tourism destination

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 11. 2011
Date of submission: 28. 6. 2013
Date of defense: 9. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34859/podrobnosti

Files for download

    Last update: