Business of small and medium-sized companies on the Internet and optimizing of management strategies of online store

Thesis title: Podnikání malých a středních firem na internetu a optimalizace strategie řízení internetové obchodu
Author: Přibyl, Jiří
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Müllerová, Jana
Opponents: Srpová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je přiblížit podnikatelům možnosti expanze internetových obchodů, které jim nabízí dnešní internet od optimalizace zdrojového kódu, přes implementaci nejnovějších a nejefektivnějších typů reklamy na internetu až po rozšiřování distribučních míst. Význam internetu a jeho využití neustále roste a ti, kteří v dnešní době nenabízejí své produkty či služby jeho prostřednictvím jsou ve velké nevýhodě. Tento vývoj také značně ovlivňuje rozvoj sociálních sítí, které se stávají velice často využívaným reklamním a distribučním kanálem. Vzhledem k tomu, že náklady vložené do internetové reklamy jsou velice snadno měřitelné a tedy je i velice snadno měřitelná návratnost investic vložených do reklamy je velice pravděpodobné, že se podnikatelé začnou odklánět od neměřitelných forem reklamy jako je televizní reklama, reklama v radiu či v tisku a budou více investovat právě do reklamy na internetu. Vzhledem k stále větším konkurenčním bojům a přesycenosti všech trhů se dnešní podnikatelé snaží ušetřit na všech místech a proto je právě internetová reklama řešením nákladů na propagaci.
Keywords: moderní trendy; rozvoj; internet; podnikání; marketing
Thesis title: Business of small and medium-sized companies on the Internet and optimizing of management strategies of online store
Author: Přibyl, Jiří
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Müllerová, Jana
Opponents: Srpová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Aim of the master's thesis is to show to enterpreneurs the possibilities of expansion of internet stores which the Internet offers nowadays. For example Search engine optimization, implementation of the newest and the most effective kinds of internet promotion or the expansion of distribution channels. The importance of the Internet is growing exponentially and those who not offer their products or services through it are in big disadvantage. This development is also influenced by the growth of the social networks as they become new advertising and distribution channel. It is very easy to measure the return of investment put into the advertising on the internet and that is why more and more of enterprises use it instead of advertising on the TV, radio or in newspaper. Due to competiton and oversupply of markets the enterprises are forced to cut costs in all activites. That is why the Internet promotion is the solution.
Keywords: modern trends; development; marketing; internet; bussiness

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 12. 2011
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 17. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35393/podrobnosti

Files for download

    Last update: