Internal Communication at International Company

Thesis title: Vnitřní komunikace mezinárodní firmy
Author: Šumová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: Hubinková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této diplomové práce je interní komunikace společnosti Hewlett-Packard Česká republika, pobočky velké mezinárodní společnosti zabývající se technologickými službami. Cílem je zanalyzovat vnitrofiremní komunikaci s ohledem na předávání nutných informací v organizaci, ústřední pobočce HP Česká republika, tedy zjistit současný stav interní komunikace a identifikovat nástroje vnitrofiremní komunikace. Následně navrhnout doporučení a návrhy, které by odstranily případné nedostatky v komunikaci a zlepšily interní komunikaci firmy. Teoretické vymezení problematiky interní komunikace (včetně komunikace sociální a interkulturní) obsahuje teoretická část práce. Praktická část práce rozebírá současný stav komunikace ve firmě a konkrétní set využívaných komunikačních nástrojů. Empirický výzkum je proveden formou dotazníkového šetření mezi zaměstnanci ústřední pobočky ČR. Doporučení a návrhy na zlepšení komunikace jsou zpracovány na základě výsledků dotazníkového šetření.
Keywords: efektivita komunikace; nástroje vnitrofiremní komunikace; vnitřní komunikace; komunikace
Thesis title: Internal Communication at International Company
Author: Šumová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: Hubinková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Theme of this thesis is an internal communication at Hewlett-Packard Czech Republic, the czech subsidiary of the international company focused on technological services. The aim is to analyse internal communication at HP, to find out the current situation of internal communication and identify tools of communication. Subsequently to make recommendations and proposals that would eliminate imperfections and improved communication. Theoretical part contains definiton of communication in organisation, including social and intercultural communication as well. The crutial part is the practical part which is focused on current status of communication and particular set of communication tools. Empirical research is conducted through a questionnaire survey among employees. Recommendations and suggestions for improving communication are supported by the results of the survey.
Keywords: tools of communication; internal communication; communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2012
Date of submission: 10. 5. 2013
Date of defense: 16. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38862/podrobnosti

Files for download

    Last update: