Evaluation of shopping atmosphere in retail chains Starbucks and Mamacoffee

Thesis title: Posouzení nákupní atmosféry obchodních řetězců Starbucks a Mamacoffee
Author: Dlouhá, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Jakešová, Patricia
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá samotným pojmem nákupní atmosféra a nákupní prostředí a popisem zvolených kritérií pro posouzení atmosféry v daných řetězcích. Praktická část popisuje hodnocení vybraných kritérií u obou kavárenských řetězců a jejich následné porovnání na základě mého subjektivního hodnocení a na základě marketingového průzkumu.
Keywords: posouzení; kavárny; obchodní řetězec; nákupní atmosféra
Thesis title: Evaluation of shopping atmosphere in retail chains Starbucks and Mamacoffee
Author: Dlouhá, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Jakešová, Patricia
Thesis language: Česky
Abstract:
The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the concept of shopping atmosphere and shopping ambience and describes the criteria for evaluation of the atmosphere in these chains. The practical part describes the evaluation of these criteria of both of cafes and the chains are compared on the basis of my subjective evaluation and on the basis of a marketing research.
Keywords: retail chain; cafes; assessment; shopping atmosphere

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2012
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 12. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38929/podrobnosti

Files for download

    Last update: