Customer`s Segmentation within the Marketing Strategy in Company

Thesis title: Segmentace zákazníků v rámci marketikgové strategie podniku
Author: Součková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bedrnová, Eva
Opponents: Hamza, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je zaměřená na segmentaci zákazníků v podniku. V teoretické části vymezuje postavení segmentace v marketingové strategii, zabývá se výhodami, nevýhodami, předpoklady, kritérii a postupem při segmentaci. Zvláštní pozornost je věnována postojům, jakožto jednomu z důležitých a často uplatňovaných kritérií segmentace. Praktická část práce analyzuje trh vymezený pro produkt a na základě analýz stanovuje cílové segmenty zákazníků, jejich potenciál a základní charakteristiky.
Keywords: cílený marketing; marketingová strategie; postoje; Segmentace trhu
Thesis title: Customer`s Segmentation within the Marketing Strategy in Company
Author: Součková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bedrnová, Eva
Opponents: Hamza, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Keywords:

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 5. 2008
Date of submission: 6. 5. 2008
Date of defense: 3. 6. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/8717/podrobnosti

Files for download

    Last update: