An analysis of the Austrian National Tourist Office tourism promotion

Thesis title: Analýza podpory cestovního ruchu na příkladu Rakouské centrály cestovního ruchu
Author: Šilhová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Herget, Jan
Opponents: Jíšová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou propagace cestovního ruchu Rakouska na území České republiky v zimní sezóně 2012/2013 ve vybraných médiích. Cílem práce je ověření hypotézy, která tvrdí, že rakouské spolkové země, které navštěvuje méně českých turistů, využívají ke své propagaci značku Rakouské národní turistické centrály a nejnavštěvovanější spolkové země se propagují samostatně. Teoretická část je věnována destinaci cestovního ruchu, destinačnímu marketingu a marketingu v on-line prostředí. Praktická část pojednává o rakouské centrále cestovního ruchu Österreich Werbung, statistických údajích rakouského cestovního ruchu a realizovaných kampaních.
Keywords: Österreich Werbung; marketingové aktivity; on-line marketing; destinační marketing; destinace cestovního ruchu
Thesis title: An analysis of the Austrian National Tourist Office tourism promotion
Author: Šilhová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Herget, Jan
Opponents: Jíšová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the tourism marketing activities of Austria in the Czech Republic during the winter season 2012/2013. It tests the hypothesis that Austrian federal states, which are the least visited ones by Czech tourists, use the brand of the Austrian National Tourist Office and the most visited federal states promote themselves. The theoretical part of the thesis defines the tourism destination and discusses destination marketing and on-line marketing. The practical part is focused on the Austrian National Tourist Office, Austrian tourism statistics, the importance of the Czech market and the marketing activities.
Keywords: marketing activities; Österreich Werbung; Austrian National Tourist Office; on-line marketing; destination marketing; tourism destination

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2012
Date of submission: 20. 10. 2013
Date of defense: 9. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39929/podrobnosti

Files for download

    Last update: