Strategic Analysis of a chosen Firm

Thesis title: Strategická analýza vybrané firmy
Author: Ta, Mai Anh
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je provést komplexní strategickou analýzu společnosti AAA Auto, a.s., přičemž byly k dosažení cílů použity vhodné metody. Práce je sestavena ze dvou částí. V první teoreticko-metodologické části jsou vysvětleny související postupy a teorie strategické analýzy. Kromě vysvětlení souvisejících pojmů jsou zde nastíněny také nástroje strategické analýzy, které jsou pak aplikovány v praktické části diplomové práce. Postupně jsou provedeny analýzy vnějšího a vnitřního okolí, vnitřních zdrojů a na závěr je zpracována SWOT analýza. Praktickou část uzavírají strategická doporučení, která vedou ke zlepšení rozvoje společnosti na trhu.
Keywords: strategická analýza; SWOT analýza; Interní a externí analýza
Thesis title: Strategic Analysis of a chosen Firm
Author: Ta, Mai Anh
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Master's thesis is using a suitably chosen method of performing a comprehensive strategic analysis of the company AAA Auto, a.s. Thesis consists of two Essentials parts. In the first theoretically-methodological part, there are procedures and theory of strategic analysis, which are described. Besides the explanation of related terms are the most common tools of the strategic analysis, which are outlined and used in the second part of the thesis, the analytical part. Gradually, there are defined the ana-lysis of internal and external environment, internal resources and capabilities of the company and in the end of the thesis the SWOT analysis are carried out. The analytical part is closed by the strategic recommendations for the better situation of the company.
Keywords: strategic analysis; SWOT analysis; Internal and external analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 11. 2012
Date of submission: 1. 6. 2013
Date of defense: 17. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40386/podrobnosti

Files for download

    Last update: