Mechanisms of trust between consumers and organisations on the example of natural disasters

Thesis title: Mechanisms of trust between consumers and organisations on the example of natural disasters
Author: Nikitina, Valeriia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Makarov, Daniil
Thesis language: English
Abstract:
This thesis discusses the issue of building trust between consumers and organisations under extreme conditions. From the one side, the paper introduces the grounds of trust mechanisms, and studies the phenomenon of natural disasters from the other. It combines these two seemingly unrelated dimensions and proposes structured pieces of advice for companies on how to create stable relationships with the customers. Conclusions are derived on the basis of empirical research and case studies, which are underpinned by theoretical foundations. Recommendations driven from the overall analysis could be of interest to the organizations that are willing to develop sustainable bonds with their customers.
Keywords: Marketing in Emergency Scenarios ; Natural Disasters; Trust
Thesis title: Mechanismy důvěry mezi spotřebiteli a organizacemi na příkladu přírodních katastrof
Author: Nikitina, Valeriia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Makarov, Daniil
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou budování důvěry mezi spotřebiteli a organizacemi v extrémních podmínkách. Na jedné straně, práce představuje základy mechanismů důvěry. Na druhé straně - popisuje jev přírodních katastrof. Studie kombinuje tyto dvě zdánlivě nesouvisející strany a navrhuje strukturované rady pro firmy, jak vytvořit stabilní vztahy se zákazníky. Závěry jsou odvozeny na základě empirických výzkumů a případových studií, které se opírají o teoretické základy. Doporučení vyplývající z celkové analýzy by mohly být zajímavé pro organizace, které jsou ochotny vyvinout udržitelné vazby se svými zákazníky.
Keywords: Marketing za krizových podmínek; Přírodní katastrofy; Důvěra

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 1. 2013
Date of submission: 15. 8. 2013
Date of defense: 16. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41007/podrobnosti

Files for download

    Last update: