Proposal of development of media agencies Knowlimits Group, Inc. by entering a new market (Slovakia)

Thesis title: Návrh rozvoje mediální agentury KNOWLIMITS Group, a.s. prostřednictvím vstupu na nový trh (Slovensko)
Author: Hirschová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
HIRSCHOVÁ, Kateřina: Návrh rozvoje mediální agentury KNOWLIMITS Group, a.s. prostřednictvím vstupu na nový trh (Slovensko). [Diplomová práce] / Kateřina Hirschová -- Vysoká škola ekonomická v Praze. Fakulta podnikohospodářská; Katedra marketingu. -- vedoucí práce: doc. Ing. Jana Boučková, CSc. Praha: VŠE, 2013. 81 s. Diplomová práce se věnuje možnosti mediální agentury vstoupit na slovenský trh. První kapitola diplomové práce poskytuje teoretický základ o komunikační politice firmy, jednotlivých typech reklam, mediálním trhu a jeho subjektech, měření efektivnosti médií a uvádí základní charakteristiku mediální agentury KNOWLIMITS Group a.s. Druhá kapitola popisuje cíl práce a metody zkoumání. Třetí kapitola vymezuje jednotlivá média v rámci médiamixu na Slovensku. Součástí je analýza slovenského mediálního trhu. Třetí kapitola se dále zabývá možnostmi působení mediální agentury na slovenském trhu. Závěr shrnuje hlavní poznatky z analýz a obsahuje doporučení pro KNOWLIMITS Group a.s., pokud se rozhodne na slovenský trh vstoupit.
Keywords: reklama; media; mediální trh; mediální agentura
Thesis title: Proposal of development of media agencies Knowlimits Group, Inc. by entering a new market (Slovakia)
Author: Hirschová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
HIRSCHOVÁ, Kateřina: Proposal of development of media agencies Knowlimits Group, Inc. by entering a new market (Slovakia). [Thesis] / Kateřina Hirshová - University of Economics in Prague. Faculty of Business; Department of Marketing. - Supervisor: doc. Ing. Jana Boučková, PhD. Prague: University of Economics in Prague, 2013. 81p. This thesis deals with the possibility of a media agency to enter the Slovak market. The first chapter provides a theoretical basis for communication policy of the company, types of advertising, media market and its subjects, measuring the effectiveness of the media and the basic characteristics of media agencies KNOWLIMITS Group. The second chapter describes the aim and method of investigation. The third chapter defines different media within the media mix on Slovak market, it also deals with the analysis of the Slovak media agency market. The third chapter also deals with the possibilities of media agency doing business in the Slovak market. The conclusion summarizes the main findings of the analyzes and provides recommendations for KNOWLIMITS Group if it decides to enter the Slovak market.
Keywords: media agency; advertising; media; media marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 2. 2013
Date of submission: 29. 8. 2013
Date of defense: 11. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41437/podrobnosti

Files for download

    Last update: