Analysis of the cultural offering of Kutná Hora town and vicinity with emphasis on a concrete marketing project „One day is not enough“

Thesis title: Analýza kulturní nabídky města Kutná Hora a okolí, s důrazem na konkrétní marketingový projekt Jeden den nestačí
Author: Korbelová, Jitka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Vopálková, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou kulturní nabídky města Kutná Hora a okolí v souvislosti s marketingovým projektem "Destinace Kutná Hora a okolí -- jeden den nestačí". Cílem práce je analyzovat stávající kulturní nabídku Kutné Hory a okolí z pohledu návštěvníka, který v souladu s marketingovou prezentací destinace zvažuje pobyt ve městě po dobu delší než jeden den. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a je zde představena Kutná Hora jako lokální kulturní centrum a destinace cestovního ruchu. Praktická část seznámí čtenáře se stávající kulturní nabídkou Kutné Hory, popíše, jak byla nabídka prezentována prostřednictvím výše zmíněného marketingového projektu a jaké byly jeho dopady. Závěrem jsou uvedeny poznatky a doporučení, které by mohly přispět ke zlepšení kulturní nabídky a prezentace města Kutná Hora a jeho okolí jako destinace, na kterou jeden den nestačí
Keywords: marketingový projekt; kulturní destinace; kulturní nabídka; Kutná Hora
Thesis title: Analysis of the cultural offering of Kutná Hora town and vicinity with emphasis on a concrete marketing project „One day is not enough“
Author: Korbelová, Jitka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Vopálková, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the analysis of the cultural offering of Kutná Hora town in connection with marketing project "Kutná Hora and its vicinity -- one day is not enough." The main aim is to analyse the current cultural offering of Kutná Hora and its vicinity from the visitor's point of view, when he considers the length of stay in accordance with marketing presentation of the town. The theoretical part defines the main terms and introduces the town of Kutná Hora as a local cultural centre and a tourist destination. The practical part describes the current cultural offering and how it was promoted by way of the above mentioned marketing project and what was the impact of the project. In the end the ideas and recommendations that could contribute to the improvement of cultural offering and presentation of Kutná Hora and its vicinity are suggested.
Keywords: Kutná Hora; cultural offering; marketing project; cultural destination

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 2. 2013
Date of submission: 3. 8. 2013
Date of defense: 17. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41799/podrobnosti

Files for download

    Last update: