Segmentation of potential customers of AKAI KIKU language school and compared to current customer segments

Thesis title: Segmentace potenciálních zákazníků jazykové školy AKAI KIKU a porovnání se současnými zákaznickými segmenty
Author: Dědková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce pojednává o segmentaci a targetingu současných i potenciálních zákazníků. V teoretické části jsou popsány možné přístupy k segmentaci B2B a B2C trhů i ucelený systém, jak lze k segmentaci přistupovat. Dále jsou zde řešena specifika marketingu služeb a vzdělávání. Praktická část odpovídá na otázky jazykové školy AKAI KIKU, na to, které segmenty jsou pro ni perspektivní a zda současným zákazníků nabízet i další produkty. Samotný projekt segmentace vychází ze systému McDonalda a Dunbara, ale je doplněn rovněž prací s ohniskovými skupinami. Skupinový rozhovor se současnými zákazníky rovněž přináší nové podněty a potvrzuje důležitost vybraných charakteristik při rozhodování, který kurz zvolit.
Keywords: vzdělávání; jazykové kurzy; rozšířený marketingový mix; targeting; segmentace
Thesis title: Segmentation of potential customers of AKAI KIKU language school and compared to current customer segments
Author: Dědková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis writes on segmentation and targeting of actual and potential customers. In the theoretical part there is written about possible approaches to segmentation of B2B and B2C markets as well as about integral system explaining how to deal with segmentation. Furthermore specifics of marketing of services and education are tackled here. Practical part answers AKAI KIKU language school's questions. These are which segments are perspective and whether offer or not to offer additional products to current customers. Segmentation project itself is based on McDonald and Dunbar's system, but it is also completed together with work with focus groups. Group interview with current customers also brings new suggestions and validate the importance of chosen features in the process of choosing suitable course.
Keywords: segmentation; education; language courses; extended marketing mix; targeting

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 4. 2012
Date of submission: 30. 5. 2013
Date of defense: 21. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29791/podrobnosti

Files for download

    Last update: