The Marketing Strategy for the Online Shop

Thesis title: Marketingová strategie pro vybraný internetový obchod
Author: Soukupová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Bardún, Adam
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé diplomové práce je analýza využití online médií u vybraného internetového obchodu a návrh nové marketingové strategie. K dosažení vytyčeného cíle využívám případové studie vybraného internetového obchodu, analýzu současné marketingové strategie a návrh nové marketingové strategie. Kvantitativní výzkum provádím pomocí dotazníkového šetření mezi cílovou skupinou vybraného internetového obchodu a jeho kamennou pobočkou. Výsledkem diplomové práce je návrh marketingové strategie, která reaguje na potřeby cílové skupiny a je v souladu s finančními možnostmi vybraného internetového obchodu.
Keywords: online média; výzkum trhu; marketingová strategie
Thesis title: The Marketing Strategy for the Online Shop
Author: Soukupová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Bardún, Adam
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of the thesis is to analyse the use and suitability of the online media in The Marketing Strategy for the Online Shop of my choice. I've analysed the current marketing strategy and all the options that the online shop in question can use to improve its position on the market. To identify the target group I conducted a survey amongst the customers of the online shop and the customers in the store located in Prague. The outcome of this thesis is the marketing strategy that takes into account the financial resources and the characteristics of the target group.
Keywords: Market Research; Marketing Strategy; Online Media

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 11. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33079/podrobnosti

Files for download

    Last update: