The specifics of B2B public relations on the example of Infinity a. s

Thesis title: Specifika public relations v B2B sektoru na příkladu společnosti Infinity a.s
Author: Kůželová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kliková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou public relations v B2B sektoru, a to na příkladu konkrétní společnosti. Cílem práce je především analýza public relations aktivit ve společnosti Infinity a. s., zhodnocení jejich efektivity vůči cílové skupině a návrh možných změn a zlepšení do budoucnosti. Součástí práce je také analýza mediálních výstupů společnosti za poslední dva roky a jejich porovnání s přímou konkurencí. Dílčí cíl práce představuje zhodnocení spolupráce Infinity s PR agenturou a doporučení pro další postup. Práce se rovněž zabývá problematikou in-house a externího (agenturního) PR v teoretické rovině a poskytuje návod, podle čeho se řídit při výběru PR agentury.
Keywords: Mediální analýza; PR agentura; In-house PR; B2B; Public relations; Infinity a. s.
Thesis title: The specifics of B2B public relations on the example of Infinity a. s
Author: Kůželová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kliková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with public relations in B2B sector, using a particular company as an example. The goal is to analyze public relations activities of Infinity a. s., to evaluate their effectiveness and to come up with further ideas how to enhance their effectiveness in the future. The thesis contains a media analysis for the last two years and compares Infinity's media coverage with the direct competition. A partial goal is to evaluate the cooperation of Infinity and the PR agency contracted. The thesis also tackles the relationship between in house and agency public relations in theory and provides advice how to choose the right PR agency.
Keywords: Media analysis; PR agency; In-house PR; Infinity a. s.; Public relations; B2B

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 11. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33081/podrobnosti

Files for download

    Last update: