Nation branding, the case study of Slovak republic since 1993

Thesis title: Nation branding Slovenskej republiky od roku 1993
Author: Mihalovicsová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Druláková, Radka
Opponents: Peterková, Jana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá konceptom nation brandingu a verejnej diplomacie na prípadovej štúdii značky Slovenskej republiky, ktorú si ako samostatný štát vybudovala od roku 1993. Autorka se v texte snaží poukázať na význam značky štátu pri presadzování cieľov zahraničnej politiky a na vplyv aktivít zahraničnej politiky na vnímánie krajiny v medzinárodnom spoločenstve. V prípadovej štúdii autorka hodnotí značku SR z hľadiska medzinárodných vzťahov a navrhuje odporúčania k tvorbe stratégie jednotnej prezentácie SR v zahraničí.
Keywords: nation branding; Slovenská republika; verejná diplomacia; image; identita; reputácia
Thesis title: Nation branding Slovenské republiky od roku 1993
Author: Mihalovicsová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Druláková, Radka
Opponents: Peterková, Jana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá konceptem nation brandingu a veřejné diplomacie na případové studii značky Slovenské republiky, kterou si jako samostatný stát vybudovala od roku 1993. Autorka se v textu snaží poukázat na význam značky státu při prosazování cílů zahraniční politiky a na vliv aktivit zahraniční politiky na vnímání státu v mezinárodním společenstvu. V případové studii autorka hodnotí značku SR z hlediska mezinárodních vztahů a navrhuje doporučení k tvorbě strategie jednotné prezentace SR v zahraničí.
Keywords: identita; image; veřejná diplomacie; nation branding; reputace; Slovenská republika
Thesis title: Nation branding, the case study of Slovak republic since 1993
Author: Mihalovicsová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Druláková, Radka
Opponents: Peterková, Jana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Master thesis applies concepts of nation branding and public diplomacy on a case study of the brand of Slovak republic, which has been developed since 1993. Author is pointing out the significance of having a nation branding strategy, which helps the country to acheive its foreign policy goals. At the same time author points out, that foreign policy itself influences the country brand. In a case study of Slovak republic, author evaluates its brand in international relations and suggests recommendations to the development of nation branding strategy for Slovak Republic.
Keywords: identity; reputation; image; Slovak republic; nation branding; public diplomacy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní politika a diplomacie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International and Diplomatic Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2011
Date of submission: 30. 11. 2012
Date of defense: 13. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33465/podrobnosti

Files for download

    Last update: