Marketing environment in the United Arab Emirates

Thesis title: Diplomový seminář
Author: Baranová, Adéla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce Marketingové prostředí ve Spojených arabských emirátech se zaměřuje na analýzu marketingového prostředí v zemi. Hlavním cílem práce je především poskytnout co nejpodrobnější informace o emirátském trhu, které by měly čtenáři poskytnout takové informace, aby co nejlépe pochopil zásadní charakteristiky místního trhu. Práce by ve své podstatě měla posloužit jako určitý průvodce specifiky emirátského trhu a vytvořit jakousi příručku pro podnikatele, kteří by přemýšleli o vstupu na tento trh. Celá práce je rozdělena na dvě hlavní části -- teoretickou a praktickou, a několik částí dílčích. První část je věnována teoretickému úvodu do problematiky marketingu a strategické analýzy a také stručné charakteristice vlivu kultury a kulturních diferencí na marketingovou strategii.
Keywords: PEST analýza; Spojené arabské emiráty; marketingové prostředí
Thesis title: Marketing environment in the United Arab Emirates
Author: Baranová, Adéla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis aims to provide a comprehensive analysis of the United Arab Emirates marketing environment, which would enable companies to understand the fundamental characteristics of UAE market. This thesis can serve as a "guide" for such firms considering to enter this particular market. The thesis is divided into two main parts. The first part provides us an introduction on the theoretical basis and focuses mainly on the basic description of marketing environment, on the process of strategic management and on the influence of differences in Arabian culture. The second part is the practical part, where the key part of this thesis plays the PEST analysis of the UAE marketing environment and the characteristic of consumer behavior. On the basis of this information the thesis provides the recommendation for the marketing mix creation.
Keywords: PEST analysis; United Arab Emirates; marketing environment

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2011
Date of submission: 31. 12. 2012
Date of defense: 7. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33471/podrobnosti

Files for download

    Last update: