Analysis of Group buying market

Thesis title: Analýza trhu slevových serverů
Author: Řeháková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Novotný, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zachycení vývoje a současné situace na trhu slevových serverů v České republice. Práce se skládá ze sedmi kapitol a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První kapitola porovnává online obchodování s klasickým obchodem a popisuje nové možnosti marketingové komunikace v prostředí internetu. Druhá kapitola se zabývá teorií kolektivního nakupování se slevou. Třetí kapitola mapuje na základě sekundárního výzkumu situaci na českém slevovém trhu od jeho počátku po současnost. Čtvrtá kapitola zkoumá prostřednictvím primárního výzkumu nákupní chování spotřebitelů na slevových serverech. Pátá kapitola je věnována primárnímu výzkumu určenému českým slevovým portálům. Šestá kapitola zjišťuje na základě primárního výzkumu reálné zkušenosti firem s prodejem přes slevové servery. Sedmá, závěrečná kapitola se zabývá srovnáním výsledků provedených dotazníkových šetření a v jejím závěru jsou uvedena doporučení určená jednotlivým stranám slevového trhu.
Keywords: hromadné nakupování se slevou; sleva; slevové servery; trh slevových serverů; kolektivní nakupování se slevou
Thesis title: Analysis of Group buying market
Author: Řeháková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Novotný, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to monitor the development and the current situation on the group buying market in the Czech Republic. This thesis consists of seven chapters and is divided into theoretical and practical parts. The first chapter compares e-commerce with classical store and describes new possibilities of marketing communication on the Internet. The second part deals with theory of collective buying. In the third chapter conditions on the Czech group buying market are presented since its inception. The fourth chapter investigates purchase manner of group buying sites` clients. The fifth chapter is focused on primary research concerning Czech group buying sites. In the sixth part of this diploma thesis real experience of suppliers with this kind of selling products and services is examined. The seventh chapter deals with comparison of the primary research results and includes suggestions for each participant in this process involved how to improve this trade model.
Keywords: collective buying; group buying; discount; group buying sites; group buying market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2011
Date of submission: 31. 12. 2012
Date of defense: 26. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33499/podrobnosti

Files for download

    Last update: